חיבור אישי לתוכנית הכנה לחיי עבודה الانتماء الذاتي لبرنامج التحضير للحياة المهنية.

חלק זה של התכנית ממוקד בחיבור של משתתפיה למטרות ולתכנים שיכינו אותם לעולם העבודה . החיבור האישי לתכנית חיוני לשותפות ולהשתתפות של המשתתפים, להזדהות האישית ולהכרות עם הקול האישי של כל משתתף ומשתתפת.

מטרת חלק זה היא להקשיב למטרות האישיות של כל משתתף.ת בסדנה ולעורר את הצורך להגדיר מטרות בתחום השתלבות בעולם העבודה. לפעילות נבנה קובץ עם דוגמאות למטרות. ניתן לפזר משפטי מטרה על הרצפה או על הקיר ולתת אפשרות לבחירה מתוך המטרות המוצעות או להציע מטרות אחרות. המשתתפים עוברים בין המשפטים ובוחרים את המשפטים המבטאים את מטרותיהם או כותבים מטרות משל עצמם. מומלץ להציע לבחור עד 4 משפטים ולדרג אותם לפי סדר החשיבות האישי. חשוב לתעד את המטרות בקלסר האישי. תיעוד זה חשוב לסיום השנה, בה יועלו שוב המטרות ותיבחן מידת השגתן. חומרים

קישורים

חלק זה מורכב משני נושאים – הסבר על תכנית תהל"ל (תכנית הכנה לחיי עבודה לבני נוער) ולמידה ועיבוד אישי של המושג קריירה. מטרת הסבר על תכנית תהל"ל היא לתת למשתתפי התכנית מבט רחב על מרכיבי התכנית, דרכי הלמידה, פירוט תכנים, לוח זמנים וכן לקשר את התכנים עם המטרות האישיות שהוגדרו בפעילות א'. המושג "קריירה" נלמד במליאה ובעיבוד אישי של כל משתתף. הלמידה במליאה עוסקת בהגדרות השונות למושג ודיון קבוצתי. הלמידה האישית מכוונת להתאמת המושג קריירה לתפיסות האישיות של כל משתתף.ת.

חומרים

קישורים

מטרות פעילות זו היא להכיר את הניסיונות הקודמים של משתתפי התכנית בעבודה / התנדבות / מחויבות אישית, כבסיס לפיתוח עתיד תעסוקתי וחיזוק העניין והרלוונטיות של הנושא. שיתוף בהתנסות קודמת מאפשר למידה מניסיון קודם, פיתוח חשיבה חיובית פרואקטיבית על עולם העבודה באמצעות איתור נקודות חיוביות בהתנסויות שונות. מוצע לקיים פעילות בזוגות, בה כל אחד.ת מבני הזוג משתף את השני בחוויות ומתעד בכרטיס "יש לי ניסיון".

חומרים

קישורים

מטרת הפעילות לסייע למשתתפים להגדיר לעצמם את תפיסותיהם לגבי הצלחה בחיים ובעבודה. דרך זו, עשויה לחברם לתכנים ולמטרות  ומאפשרת למנחי התכנית להעמיק את היכרותם עם ציפיות ותפיסות של המשתתפים.  הגדרת הצלחה היא סובייקטיבית, מושפעת מתרבות, ערכים, אמונות של הפרט. עם זאת, בחברה המערבית יש נטייה להכיל מדדים אחידים להצלחה. הדיון הקבוצתי והביטוי האישי מזמנים מגוון אפשרויות שונות לביטוי מהי ההצלחה. בשלב הראשון מוצע להתחיל בעבודה בקבוצות קטנות, לאחר מכן מוצע לנתח גורמים להצלחה בעבודה במליאה ולהיעזר לצורך זה באחד או שניים מהסרטונים המצורפים במצגת (מצגת ניתוח גורמים להצלחה בעבודה). לסיום מוצע לקיים פעילות אישית, מילוי דף אישי על מהי הצלחה עבורי בחיים ובעבודה.

חומרים

קישורים