התאמת סביבות עבודה ملائمة بيئات العمل

סביבת העבודה הפיזית והטכנולוגית, האנושית והארגונית, יכולות להשפיע משמעותית על התפקוד בעבודה, כמו גם על שביעות הרצון של העובד. התפקוד והיצרנות, שביעות הרצון וגם בריאות העובד, יתאפשרו כאשר יש התאמה טובה בין העובד, התפקיד והסביבה. לריפוי בעיסוק, בנוסף לניתוח התפקיד והעיסוק, יש הכלים לנתח את הסביבה ולשפר את התאמתה לעובד ולתפקיד. מודעות לגורמי סיכון בעבודה יכולה לשפר התאמה זו ולמנוע בעיות בריאות מצטברות וקשיי הסתגלות לעבודה.

מטרת פעילות זו היא לפתח את היכולת של מהמשתתפים לנתח מרכיבים בסביבות העבודה השונות. יכולת ניתוח של סביבת עבודה יאפשר למשתתפים לדעת לזהות את סביבות העבודה המתאימות להם בעתיד, לזהות את גורמי הסיכון ואת הגורמים המאפשרים.

חומרים

קישורים

מטרת פעילות זו לקשר בין הידע הכללי על התאמות עזרים במקום העבודה לבין זיהוי אישי של המשתתפים את הגורמים המאפשרים או מגבילים את השתתפותם בסביבת עבודה ויכולתם לסנגר על צרכיהם להתאמות במקום העבודה. הפעילות גם תאיר את תפקיד המעסיק לספק התאמות ואת התקשורת הדרושה בתהליך. בתהליך הלמידה מומלץ להתחיל מניתוח של גורמים מאפשרים ומגבילים בעבודתי ולאחר מכן ללמוד את נושא עזרים במקומות עבודה.

חומרים

קישורים