כלי הערכה בעברית ובערבית

בדף זה נאסף מקבץ של כלי הערכה בתחום השיקום התעסוקתי, שפותחו על ידי שותפות באתר. בכל כלי הערכה יש תיאור של השאלון, מידע פסיכומטרי, הנחיות להעברתו וגרסה בעברית ובערבית. התרגום של כלי הערכה לערבית נעשה על ידי חברת תרגום מקצועית (אלביאן תרגומים –   www.Albyan.net) ועבר הערכה חוזרת של מרפאות בעיסוק דוברות ערבית. בנוסף, נאסף עליהם מידע פסיכומטרי ומעשי, בעת השימוש בהם במחקר. כלי הערכה אלו בודקים מרכיבים שונים בהשתתפות בעולם העבודה, ניתן להעביר כל כלי בנפרד או כערכה שלמה.

1 )  שם השאלון: שאלון רקע ותפיסת עתיד ( A background questionnaire & Future Orientation (FO) ) (יבזורי, רייטר, זק"ש ושרויאר, 2015)

שאלון זה פותח במסגרת מחקר בדיקת התרומה של תכנית תהל"ל ומטרתו לאסוף נתונים על מאפיינים אישיים וניסיון תעסוקתי של משתתפי התוכנית וכן על תפיסת העתיד שלהם. (Ivzori et al, 2020). 

2 )  שם השאלון: ידע על עולם העבודה  Knowledge about the working world – KAOWW (יבזורי, רייטר, זק"ש ושרויאר, 2015)

השאלון הינו עיבוד לשאלון "מושגים" (יבזורי, רייטר וזק"ש, 2010) שנבנה לצורך מחקר בקרב תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (יבזורי, 2010). העיבוד נעשה במטרה להתאים את השאלון לצעירים במצבי סיכון שונים. מטרת השאלון לבדוק את הידע על עולם העבודה ועל המושגים העומדים בבסיס מסוגלות תעסוקתית.

3) שם השאלון: שאלון סנגור עצמי למשתתפים ולמורים / הורים( Self-Advocacy questionnaire – SAQ  ) (יבזורי, רייטר, זק"ש ושרויאר, 2016)

מטרת השאלון היא לאסוף מידע על תפיסה עצמית של משתתפי התוכנית את יכולות הסנגור עצמי שלהם. השאלון מכוון לצעירים בני 15 ומעלה, נבנה בשתי גרסאות – גרסה לצעירים וגרסה למורים או הורים.

שאלון סנגור עצמי למשתתף

שאלון סנגור עצמי למשתתפת עברית

שאלון סנגור למדריך ומורה עברית

  • שאלון בערבית:

שאלון סנגור עצמי למשתתפים בערבית

שאלון סנגור עצמי מורה והורים ערבית

4)שם השאלון: כרטיס עובד לתלמיד/צעיר  ולמעסיק / מלווה (יבזורי, רייטר וזק"ש, 2010)

כרטיס עובד נבנה למטרת הערכת יכולות ביצוע (Performance capacity) בעבודה. לכרטיס העובד שתי גרסאות, אחת המיועדת למילוי עצמי של התלמיד/הצעיר מתנסה בעבודה ושניה למילוי של המדריך / מעסיק / מלווה במקומות העבודה. שתי הגרסאות בודקות את יישום המרכיבים של מסוגלות תעסוקתית המוכרים בהגדרות בארץ ובעולם בהתנהגות בעבודה (נורדהיים ורז, 2019 ; שורץ, בן מאיר וסומך, 2020 ;תמיר ונוימן, 2007).

כרטיס הערכת עובד למילוי מעסיק עברית

כרטיס הערכת עובד.ת עברית

  • שאלון בערבית:

כרטיס עובד מעסיק ערבית

כרטיס עובד משתתף ערבית

 

מאמרים:

אתגרים באבחון וייעוץ תעסוקתי-שיקומי, יעל גולדפרב

אתגרים באבחון וייעוץ תעסוקתי-שיקומי